تهران ، خیابان امیرکبیر ، خیابان ناظم الاطبا جنوبی ، بلوک 11 شرقی ، طبقه سوم ، واحد 509

ترموکوپل هد دار

ترموکوپل ها با توجه به نوع استفاده و رنج دمایی و محل و طریقه نصب به اشکال مختاف ساخته می شوند.ترموکوپل از دو فلز ناهمسان که از یک طرف به هم کوپل شده اند تشکیل شده است.که در اثر گرمای موجود در نقطه کوپل شده ایجاد گرما میکند.

ترموکوپل هد دار

ترموکوپل هد دار


انواع ترموکوپل

ترموکوپل نوع J: این ترموکوپل از فلز آهن FE و آلیاژ های مس-نیکل ساخته میشود. و قابلیت اندازه گیری دما از 180- تا 760 درجه سانتیگراد را دارد.استفاده از این محصول در محیط های اکسیدی و اسیدی توصیه نمی شود به دلیل اینکه موجب از بین رفتن سیم آهنی می شود.

ترموکوپل نوع K:این ترموکوپل ارزان قیمت است و یکی از پرکاربرد ترین نوع ترموکوپل ها میباشد. این نوع ترموکوپل بخاطر استفاده از مس خاصیت ضد اکسیداسیون دارد. و قابلیت اندازه گیری دما از 200- تا 1260 درجه سانتی گراد را دارد.

ترموکوپل نوع R،S:این ترموکوپل ها با ترکیبات مختلف ساخته میشود و قیمت آن ها بالا و حساسیت آن بسیار کم میباشد. و قابلیت اندازه گیری دما از 0 تا 1480 درجه سانتیگراد را دارند. این محصولات نباید در محیط هایی که اکسیژن ناکافی دارد استفاده شوند. این نوع ترموکوپل ها توسط بخار های فلزات و غیر فلزات واکنش نشان می دهد و بهتر است در لوله های غلاف آلومینیومی استفاده شوند.

ترموکوپل نوع B:این نوع قابلیت اندازه گیری دما از 870 تا 1700 درجه سانتی گراد را دارد. حد پایین دما در این نوع به دلیل ضریب سیبک پایین آن میباشد. و حساسیت افزایش دما این محصول در دما های بالاتر کمتر از نوع R،S میباشد.

ترموکوپل نوع T:این ترموکوپل نسبتا ارزان و برای کاربرد های با دمای پایین مناسب میباشد و در برابر رطوبت مقاوم است. این نوع ترموکوپل قابلیت اندازه گیری دما از 200- تا 370 درجه سانتی گراد را دارد. حد دمای بالای این محصول به دلیل اکسید شدن زود هنگام مس در دماهای بالا است.

ترموکوپل نوع N:این ترموکوپل در دما های بالا مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین تحمل این سنسور در برابر اکسید شدن در دما های بالا بهتر از نوع K میباشد.

ترموکوپل نوع E:این نوع ترموکوپل بیشترین حساسیت را دارد و میتوان از آن در کاربرد های خلاء و مواردی که سنسور در آن حفاظت نشده استفاده کرد.


ترموکوپل هد دار

ترموکوپل هد دار

ترموکوپل هد دار

ترموکوپل هد دار


ترموکوپل هد دار

قیمت ترموکوپل هد دار با توجه به نوع و کارکرد آن ها متفاوت است.

همچنین ممکن است قیمت ترموکوپل هد دار با توجه به نوع سفارش شما تغییر کنید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبان های ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

ترموکوپل هد دار

ترموکوپل هد دار

error: Content is protected !!